پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:02 - 1400/01/05

دزد شیک پوش تعطیلات نوروزی دستگیر شد / آینه و شمعدان مراکشی داستان عجیبی داشت

دزد واحدهای اعیانی یک برج مسکونی اعضای خانواده‌ای بودند که نقشه ماهرانه‌ای داشتند.

یک زن و مرد مرموز با کودکی 8 ماهه پیش از عید  واحدی 130 متری را در یک برج اجاره کردند تا خانه همسایه‌ها را خالی کنند.

مدتی قبل بود که ماموران پلیس در جریان سرقت‌های مشابه از 13واحد مسکونی یک برج قرار گرفتند که داستان‌های عجیبی داشتند؛ همه مالباخته‌ها در روزهای نخست تعطیلی عید به مسافرت‌های داخلی و خارجی رفته و در بازگشت با قفل‌های شکسته در خانه‌های‌شان مواجه شده و پی به سرقت برده بودند.

یک پزشک متخصص به افسر پرونده گفت: برج ما سرایدار دارد و جالب اینکه وی هیچ اطلاعی از سرقت‌ها نداشته است، طبقات‌مان به گونه‌ای است که اگر آسانسور خراب نباشد و کسی از راه‌پله‌ها استفاده نکند، درهای واحد را کسی نخواهد دید، به خاطر همین در مدت زمانی که مسافرت بودیم و برخی همسایه‌های‌مان که مانده بودند، متوجه سرقت و شکسته شدن قفل‌های در واحدهای‌مان نشده‌اند.

وی افزود: باور نمی‌کردیم که دزد به خانه‌مان زده باشد. همه طلا ها و اشیای قیمتی‌مان را برده‌اند، حتی محتویات یخچال و مواد غذایی داخل کمدهای‌مان به سرقت رفته است. فرش‌های ابریشم، تابلوفرش‌ها، کامپیوترها و کت و شلوار من و لباس‌های میهمانی همسرم نیز به سرقت رفته است.

دزدان حتی اسباب‌بازی‌های بچه‌مان را هم با خود برده‌اند و تنها وسایلی مانده‌اند که سنگین یا درشت بوده‌اند.

راز دزدی های زوج جوان  از خانه های اعیانی

این پزشک گفت: وقتی هراسان نزد سرایدار رفتم، شنیدم که هیچ رفت و آمدی به ساختمان نشده است تا اینکه هم‌زمان دیگر همسایه‌های‌مان نیز فهمیدند با همان روش و شگرد خانه‌شان مورد دستبرد قرار گرفته است.

ماموران سراغ سرایدار رفته و از مرد 65 ساله تحقیق کردند.

این مرد گفت: در ایام عید هیچ رفت و آمد مرموزی صورت نگرفت و فقط همسایه جدیدمان که در طبقه سوم است، به اینجا اسباب‌کشی کرد و دو بار کامیون داخل پارکینگ رفته و آنها با استفاده از آسانسور ویژه بار اسباب‌های‌شان را جابه‌جا کردند.

وی افزود: روز سوم عید بود که آنها اینجا آمدند، حتی مرد شیک‌پوشی از من سراغ همسایه‌ها را گرفت و گفت که می‌خواهد با جعبه شیرینی و برای آشنایی نزدشان برود و من که می‌دانستم چه کسانی در مسافرت هستند وی را در جریان قرار دادم. آن مرد حتی برای من 100هزار تومان عیدی داد و با خوشرویی وقتی اسباب‌کشی‌شان تمام شد، ادعا کردند قرار است 20 روز به فرانسه سفر کنند و بعد برای مرتب کردن اثاثیه‌شان بازخواهند گشت و فکر کنم چند روز دیگر بیایند.

سرایدار برج مسکونی درباره اینکه از کجا می‌دانست طبقه سوم اجاره داده شده است، گفت: چند روز پیش «آقای مهندس» که ساکن طبقه سوم بوده است، با این زن و شوهر آمدند و شنیدم که خانه را به آنها اجاره داده است.

کارآگاهان که به همسایه تازه‌ وارد شک داشتند، به بررسی طبقه سوم پرداختند و دیدند در آنجا هیچ اثاثیه‌ای موجود نیست.

همین کافی بود که صاحبخانه اصلی تحت تحقیق گرفته شود. این مرد گفت: مردی به نام «حسن» و همسرش از طریق بنگاه با من آشنا شدند.

وی خودش را تاجر لوازم خودرو معرفی کرد و در ازای اجاره‌ خانه‌ام یک چک 100 میلیونی داد و گفت فردای روز سیزده‌بدر وصول خواهد شد، حتی قرار گذاشتیم بعد از وصول چک در بنگاه قرارداد ببندیم، اما چون می‌خواست به فرانسه سفر کند، اجازه گرفت تا در ایام عید اسباب‌کشی کند. من هیچ شکی نکردم و پذیرفتم.

کارآگاهان به هیچ مدرکی دست نیافتند و تنها چهره‌نگاری کردند. همه تجسس‌ها به بن‌بست خورده بود تا اینکه پس از 11 ماه یک سرنخ پیش‌روی تیم تحقیق قرار گرفت.

یک زن که جزو مالباخته‌ها بود، اواسط بهمن‌ماه خود را به پلیس رساند و به افسر پرونده این سرقت پیچیده گفت که آینه و شمعدان مراکشی را که در سفر به آن کشور خریده بود تا به دختر دم بختش هدیه بدهد، در یک مغازه در مرکز شهر دیده است.

آیینه و شمعدان مراکشی راز سرقت های زوج جوان را لو داد

وقتی ماموران سراغ مرد فروشنده رفتند، از وی شنیدند که آینه و شمعدان مراکشی امانت در مغازه‌اش است و صاحبش گفته هر زمان به فروش رفت، با وی تماس بگیرند.

با درخواست افسر پرونده، مرد مغازه‌دار به شماره‌ای که از فروشنده آینه و شمعدان داشت زنگ زد و خواست برای پایان معامله به مغازه برود و با خریدار رودررو حرف بزند.

نیم‌ساعتی نگذشته بود که مرد شیک‌پوشی پای در مغازه گذاشت و از سوی افسر پلیس بازداشت شد.

این مرد که ادعا می‌کرد بی‌گناه است و خودش آینه و شمعدان مراکشی را خریده است، وقتی صاحبخانه طبقه سوم را دید که چک جعلی وی را در دستانش داشت، سر به زیر انداخت و گفت: من با نقشه‌ای که داشتم با همراهی 2 برادرزن و همسرم این نقشه را کشیدیم و با یک چک جعلی توانستم صاحبخانه طبقه سوم را فریب بدهم و بعد به بهانه اسباب‌کشی در روزهای عید با اطلاع از مسافرت ساکنان برج دست به سرقت بزنم.

سرایدار برج اعیانی دزد از آب درآمد

وی افزود: بعد از اینکه سرایدار برج را فریب دادم و فهمیدم چه کسانی در ساختمان نیستند، با کامیونت خالی برادرزنم که اتاقدار بود، داخل پارکینگ رفتیم و به جای خالی کردن اثاثیه اموال سرقتی درشت را دو بار بار زدیم و توانستیم در این سرقت‌ها نزدیک به یک میلیاردو 350 میلیون تومان طلا، 50میلیون تومان ارز خارجی و 45 میلیون تومان پول همراه اثاثیه گرانقیمت زیادی به سرقت ببریم و پس از گذشت چند ماه تصور می‌کردم که به رویای‌مان رسیده‌ایم و زندگی مرفهی خواهیم داشت، اما همین آینه و شمعدان که همسرم بارها گفت سرقت نکنیم و خوش‌یمن نیست، ما را به دام انداخت.

بنابر این گزارش، با اعترافات این مرد به نام «سعید» و همدستانش که 2 برادرزن به نام‌های «حمید» و «کریم» بوده و همسرش «رزیتا» دستگیر شدند و تحقیقات نشان داد آنها با ثروت بادآورده ، زندگی مجللی داشته‌اند و برخی اشیای سرقتی را نیز در خانه‌های‌شان مورد استفاده قرار داده‌اند.

منبع: رکنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین